مضرات و خواص گشنیز خشک و جعفری در بارداری نماد چیست

گشنیز,گشنیز خشک,گشنیز نماد چیست,گشنیز در بارداری,گشنیز و جعفری,گشنیز خشک شده,گشنیز در دوران بارداری,جعفری و گشنیز در بارداری,تاثیر گشنیز در بارداری,مضرات گشنیز در بارداری,سبزی گشنیز در بارداری,عوارض گشنیز در بارداری,گشنیز و جعفری در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت مضرات و خواص گیشنیز خشک و جعفری در بارداری نماد چیست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.گیشنیز سبزی معطر و خوش بو و پر مصرف در ایران است .بهتر است بدانید که گیشنیز گیاه بومی جنوب اروپا و مناطق مدیترانه است و در اکثر نقاط ایران نیز می روید. از زمان های قدیم وجود داشته و حتی مورد مصرف مصری ها هم بوده است.جالب است بدانید که بقراط این گیاه را می شناخته و برای درمان بیماری های مختلف از آن استفاده می نموده است. لازم به ذکر است که در قرون وسطی ضعف جنسی را با گیشنیز درمان می نموده اند.البته پزشکان قدیم معتقد بودند گیشنیز از سرایت امراض جلوگیری می نماید، از این رو به افراد مبتلا به آبله فرمان می دادند که آب گیشنیز را به دور چشمهایشان بمالند تا میکروب آبله به چشم ها سرایت نکند.

گشنیز ، خواص گشنیز خشک , گشنیز نماد چیست , گشنیز در بارداری , گشنیز و جعفری
خواص گشنیز

قابل توجه است که گیشنیز تازه گیاه معطری است که در کوکو و آش استفاده می شود.البته تخم آن را نیز تفت داده و پودر می کنند و به عنوان ادویه به ویژه در غذاهای هندی ، در ادویه گرام ماسالا استفاده می کنند. مخلوط پودر تخم گیشنیز و زیره سبز در غذاهای ایرانی مثل خورش ها، عدسی  و عدس پلو  استفاده می گردد.جالب است بدانید که گیشنیز و تخم گیشنیز از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک می باشند

گشنیز ، خواص گشنیز خشک , گشنیز نماد چیست , گشنیز در بارداری , گشنیز و جعفری

گشنیز خشک

قابل ذکر است که  تخم گشنیز را پودر کرده و به نسبت مساوی با شکر یا عسل  مخلوط کنید که برای تقویت بدن بسیار مفید و موثراست.لازم به ذکر است که  خوردن تخم گیشنیز معده را تقویت می کند و به همراه غذا به هضم آن کمک می کند. معده و روده را ضد عفونی می کند و کرم کش است. برای این منظور 2 تا 5 گرم تخم بو داده آن مصرف کنید. بهتر است بدانید که تخم گیشنیز ادرار آور است. بدنیست بدانید که برای نرم کردن سینه از جوشانده تخم گیشنیز استفاده می کنند ، بدین صورت که 10 تا 30 گرم از آن را در یک لیتر آب دم کرده و مانند چای با شکر بنوشید. قابل توجه است که برای رفع تب و  سرماخوردگی  مفید است. برای این منظور یک سوپ رقیق از آب مرغ و گیشنیز تازه تهیه کنید و پس از چند مرتبه مصرف ، اثر معجزه آسای آن را ببینید.

گشنیز ، خواص گشنیز خشک , گشنیز نماد چیست , گشنیز در بارداری , گشنیز و جعفری

گشنیز در بارداری

جالب است بدانید که آب گیشنیز  خواب آور  است. برای این منظور باید30 گرم از آب گیشنیز خام را همراه با شکر خورد. مصرف بیش از این مقدار موجب حالت سستی می شود. قابل ذکر است که مسکن و آرام کننده است. در واقع خوردن گیشنیز با غذا از ترش کرن جلوگیری می کند و در کل گیشنیز جلوی مسمومیت های غذایی را می گیرد.و البته برای بر طرف کردن بوی بد دهان سوپ یا آش گیشنیز میل کنید.جالب است بدانید که گیشنیز تشنگی را رفع می کند.

گشنیز ، خواص گشنیز خشک , گشنیز نماد چیست , گشنیز در بارداری , گشنیز و جعفری

گشنیز نماد چیست

خوردن گیشنیز برای دهان و دندان  بسیار مفید است. در واقع هم لثه را سالم می سازد و هم جلوی خرابی دندان ها را می گیرد و درد دندان را رفع می کند.پس خوردن این سبزی مفید را فراموش نکنید.تخم گیشنیز در درمان گل مژه بسیار موثر است اضافه کردن مقداری از تخم گیشنیز در آب جوش سپس دانه ها را دور ریخته و از آب آن برای شستشوی چشم استفاده می کنیم. چند بار در روز این کار را انجام دهیدلیست غذاهایی که در آن گیشنیز مصرف می شود

قارچ

سوپ گوشت و رشته , طرز تهیه سوپ گوشت و رشته , روش پخت سوپ گوشت و رشته

زکریای رازی پزشک و دانشمند مسلمان ، گشنیز را برای آرام کردن سردرد و رفع سستی تجویز می کرد . البته در حدیثی آمده است که امام موسی کاظم ( ع ) فرمودند : خوردن  سیب ترش و گشنیز موجب حالت نسیان و فراموشی می شود.

دم کرده تخم آن از سیلان منی جلوگیری می‎کند. مقدار خوراک تخم گیشنیز ۲ تا ۶ گرم در ۱۰۰ سی‎سی آب است. زیادخوردن گیشنیز فراموشی و اختلال حواس ایجاد می‎کند. خوردن زیاد گیشنیز باعث ضعف نیروی جنسی و تقلیل و کم‎شدن اسپرم می‎شود. کسانی که تنگی نفس دارند گیشنیز برای آن‎ها خوب نیست. تخم گیشنیز قاعده‎آور است به صورت دم کرده میل شود. گیشنیز مقوی مغز است. سعی کنید شب‎ها زیاد گیشنیز نخورید چون باعث می‎شود خواب‎های پریشان ببینید. خوردن زیاد گیشنیز باعث لکنت زبان می‎شود. تخم گیشنیز محرک اشتها و محلل غذا است به صورت دم کرده میل شود. تخم گیشنیز ضدکرم و از رشد آن در معده جلوگیری می‎کند. برای شب کوری آب گیشنیز را با گلاب مخلوط کرده به چشم بمالید. برای خارش پوست آب گیشنیز را با عرق کاسنی مخلوط کرده به پوست بمالید. برای سوزش و سختی ادرار آب گشنیز ۴ قاشق همراه یک لیوان عرق خارخاسک یا خارشتری استفاده شود. برای شب ادراری کمی گیشنیز همراه شکر میل شود. برای اوره خون یک قاشق چای‎خوری تخم گیشنیز با یک سوم استکان آبغوره خیسانده سپس مخلوط با آب میل شود. برای سوءهاضمه و نفخ از دم کرده تخم گیشنیز استفاده شود. برای سینوزیت ۵ گرم تخم گیشنیز در ۳۰۰ سی‎سی آب جوشانده صاف نموده استنشاق نمایید. جهت درمان ورم رگ بیضه گیشنیز تازه + عسل + روغن زیتون مخلوط نموده به صورت ضماد بگذارید. برای درمان اگزما آش آبغوره که در آن گیشنیز و برگ چغندر باشد مؤثر است. برای تشنج ۵ گرم گیشنیز در ۱۵۰ سی‎سی آب دم کرده به ۳ نوبت بنوشید. برای برطرف شدن خارش چشم یک قطره آب گیشنیز با احتیاط در چشم بچکانید. برای دیفتری آب گیشنیز + آبغوره مخلوط کرده غرغره کنید بهتر است بیمار حتماً نزد پزشک برود. برای برفک دهان آب گشنیز را مزمزه کنید. برای مخملک آب گیشنیز + آب هندوانه + شیرخشت مخلوط کرده سه روز اول روزی ۳ قاشق بخورند. برای تورم زبان گیشنیز را بجوید. برای درمان خارش بدن، مقعد و رحم، آب گیشنیز را با آرد به صورت ضماد بگذارید. برای درمان ضربان چشم و پرش پلک گیشنیز را با شیر دختر مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارید.

گشنیز