خواص و مضرات مصرف نارنج و بارداری و حاملگی

خواص و مضرات مصرف نارنج و بارداری و حاملگی در سایت جسارت

نارنج و بارداری ,بهار نارنج و بارداری,عرق بهار نارنج و بارداری,آب نارنج و بارداری,نارنج و دیابت بارداری,شربت بهار نارنج و بارداری,بهار نارنج بارداری,بهار نارنج در بارداری,بهار نارنج برای بارداری,بهار نارنج دردوران بارداری,بهار نارنج و زن باردار,عرق بهار نارنج در بارداری,عرق بهار نارنج در دوران بارداری,عرق بهار نارنج در بارداری,عرق بهار نارنج بارداری,عرق بهار نارنج برای بارداری,عرق بهار نارنج قبل از بارداری,آب نارنج در بارداری,اب نارنج برای بارداری,شربت بهار نارنج در بارداری

خواص و مضرات مصرف نارنج و بارداری و حاملگی

نارنج و بارداری , بهار نارنج و بارداری , عرق بهار نارنج و بارداری , آب نارنج و بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات مصرف نارنج و بارداری و حاملگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف خوراکی ها با ترشی طبیعی به هضم بهتر غذا کمک می کند. به همین دلیل مصرف آب نارنج به عنوان چاشنی سالاد و چاشنی روی غذا مانند اضافه کردن آب نارنج طبیعی به ماهی می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند. برای رفع ترشی معده غذای خود را همراه نارنج بخورید.

نارنج و بارداری

خواص نارنج : نارنج میوه ای با خواص بسیار زیاد که استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه میشود.  نارنج طبیعت سرد و خشک دارد.  هر ۶۰ گرم یا ۱ عدد آن ۱۴ کالری انرژی دارد. که در واقع با توجه به خواص ذکرشده در بالا، از میوه‌های کم‌کالری بوده و پیشنهاد خوبی برای افزایش سطح سلامت می‌باشد.  نارنج یکی از گیاهان بومی ایران است که بخشهای مختلف آن مصارف درمانی فراوان داشته، در طب سنتی از خواص نارنج برای درمان اختلالات کبدی و صفرا استفاده میشده است. خوردن این میوه ترش و پرخاصیت و استفاده از شکوفه های این گیاه که به بهارنارنج معروف است و از آن عرق گیاهی تهیه میشود، برای همه گروههای سنی مفید بوده، استفاده از آن در رژیم غذایی به صورت مصرف میوه نارنج، عرق بهارنارنج، چای، رب نارنج و … علاوه بر خوش طعم نمودن غذاها به تغذیه و سلامت کمک شایانی خواهد نمود. برای آشنایی بیشتر با خواص نارنج و فواید آن برای سلامتی و دفع سموم بدن، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مطالعات نشان داده اند مصرف نارنج انرژی در دسترس جهت فعالیت بدنی روزانه را افزایش می دهد و از این طریق توان و نشاط زیادی را برای انجام امور روزانه تولید می کند. به طورکلی مصرف این میوه به طور طبیعی بیش از عصاره آن توصیه می گردد. . نارنج از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسیار مفید است.

بهار نارنج و بارداری

درخت نارنج در نقاطی از ایران از جمله استان‌های گیلان، مازندران و فارس رویش دارد، این درخت بومی مناطق استوایی آسیا از جمله هند و چین است و در مناطق گرم و نیمه گرم به خوبی رشد می‌کند، همچنین امروزه به‌طور وسیع در دیگر مناطق مثل مدیترانه کشت می‌شود.  از آب نارنج برای خوشبو کردن و بهبود طعم غذا استفاده می‌شود. همچنین در صنعت عطرسازی و شامپو سازی نیز کاربرد دارد.  شکوفه‌های آن یکی از معطرترین گلهاست که در مربای بهارنارنج و همچنین عرق نارنج در طب سنتی ایران کاربرد دارد. در درمان ناراحتی‌های معده از مربای آن استفاده می‌شود. شکوفه نارنج (بهارنارنج) طبیعت (مزاج) گرم و خشک داشته، بوییدن آن شادی‌آور، تقویت‌کننده مغز و از بین برنده آبریزش بینی (زکام) است. پوست این میوه هم سرشار از خاصیت است.

خواص و مضرات مصرف نارنج و بارداری و حاملگی

نارنج و بارداری , بهار نارنج و بارداری , عرق بهار نارنج و بارداری , آب نارنج و بارداری

این میوه به دلیل غنی بودن از ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان های طبیعی محسوب می شود. البته باید توجه داشته باشید که آبگیری و حرارت می تواند تا حدودی باعث تخریب ویتامین C موجود در آن گردد.

عرق بهار نارنج و بارداری

طبیعت (مزاج) پوست نارنج، گرم و خشک است. از خلال پوست نارنج هم می‌توان مانند خلال پوست پرتقال مربا تهیه کرد و هم با خیساندن آن در سرکه، ترشی ساخت. مربا و ترشی پوست نارنج تقویت‌کننده معده است. مصرف حدود چهار گرم از پوست خشک نارنج حالت تهوع و استفراغ را رفع می‌کند. اگر نارنج به‌صورت کامل همراه با پوست و دانه با حرارت کم همراه با کمی آب پخته شود تا اجزایش از هم جدا شوند و روی پوست و مو مالیده شود، یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مو و از بین برنده خارش است. این میوه ترش، طبیعت سرد و خشک دارد. افرادی که مشکلات عصبی دارند با خوردن ترشیجات اظهار می‌کنند که بدتر شده‌اند اما شواهد علمی در این خصوص موجود نمی‌باشد.

نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب آن همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد. بنابراین کسانی که کم خونی دارند یا در معرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان  نارنج مصرف کنند.

آب نارنج و بارداری

مصارف علمی و دارویی نارنج : خواص ضد نفخ، ضد یبوست، ضد تهوع، ضد پیری و نشاط‌آور این میوه به اثبات رسیده است. این میوه به دلیل غنی بودن از ویتامین c یکی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که آبگیری و حرارت می‌تواند تا حدودی باعث تخریب ویتامین C موجود در آن گردد. در سال‌های اخیر از عصاره نارنج قرصی تهیه‌شده که مصرف آن باعث افزایش دمای بدن و کنترل اشتها می‌شود که از همین طریق با افزایش سوخت و ساز موجب کنترل وزن می‌گردد. از هزاران سال پیش میوه نارس نارنج به‌عنوان دارو در چین استفاده می‌شده است.

خواص و مضرات مصرف نارنج و بارداری و حاملگی

نارنج و بارداری , بهار نارنج و بارداری , عرق بهار نارنج و بارداری , آب نارنج و بارداری

     به هیچ عنوان برای نگهداری چاشنی های یادشده آنها را در ظروف پلاستیکی قرار ندهید زیرا اسید موجود در آنها باعث تجزیه دیواره پلاستیکی بطری می شود و به این ترتیب ترکیب هایی وارد مایع می شوند که مصرفشان برای افراد سرطان زا خواهد بود.

نارنج و دیابت بارداری

خواص نارنج در بارداری : مقادیر بالای ویتامین C موجود در نارنج باعث افزایش جذب آهن شده و برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد.  تاکنون در مورد عوارض جانبی نارنج برای زنان باردار و جنین در دوران بارداری و شیردهی تحقیقات انجام نشده اما بهتر است در این دوران از مصرف زیاد نارنج خودداری کنید.

نارنج و بارداری