سایت قدرتی طراحی

اس ام اس و جوک طنز و باحال

سایت قدرتی طراحی

اس ام اس و جوک طنز و باحال

خستگی بیش از حد و سرطان مغز استخوان

خستگی بیش از حد و سرطان مغز استخوان

یکی از اولین علائم مولتیپل میلوما، خستگی بیش از حد است که پس از استراحت خوب و رژیم غذایی سالم از بین نمی رود. این خستگی ناشی از روش چندتایی میلوما در حمله به سلول های سالم مغز استخوان است که در بسیاری موارد می تواند منجر به کم خونی یا تولید ناکافی سیتوکین شود. از آنجایی که خستگی بسیار رایج است، این علائم باید همراه با علائم دیگری از میلوم چندگانه مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، فردی با سابقه خانوادگی سرطان، به ویژه مولتیپل میلوما، باید چندین هفته یا چند هفته برای خستگی آزمایش شود.

کم خونی و سرطان مغز استخوان


کم خونی - هنگامی که تعداد گلبولهای قرمز خون به میزان بسیار کم می رسد، می تواند به علت میلوم چندگانه باشد، زیرا می تواند گلبول های قرمز خون را خنثی یا خروج دهد. شایعترین عارضه آنمی خستگی شدید است که ممکن است با رژیم سالم، استراحت کافی، مصرف سیال و یا محرکهای مانند کافئین از بین نرود. این خستگی بیش از حد می تواند روزها یا حتی هفته ها طول بکشد. با این حال، لازم به ذکر است که کم خونی نه تنها در ارتباط با چندین بیماری میلوما و سرطان مغز استخوان است. دلایل بسیاری می تواند منجر به تشکیل کم خونی شود که از بارداری تا قاعدگی، و کمبود آهن و ویتامین ها اتفاق می افتد. گاهی مصرف آهن میتواند کم خونی را درمان کند.
درد استخوان و سرطان مغز استخوان

یکی از علائم واضح و متمایز مولد چندگانه، درد استخوان است. میلوما چندگانه در مغز استخوان تشکیل شده و در طول زمان، گلبول های قرمز سالم را خنثی می کند، که می تواند موجب نازک شدن و ضعف استخوان شود. در نتیجه، پوکی استخوان رخ می دهد. با رسیدن به این مرحله، احتمال شکستن یا شکستن استخوان معلق افزایش می یابد. همچنین این شرایط منجر به درد خفیف تا متوسط ​​می شود در استخوان و اطراف آن. اگر استخوان های کلیدی و مهم مانند ستون فقرات، که مسئول پشتیبانی چندین قسمت بدن هستند، تحت تاثیر بیماری قرار می گیرند، این درد ممکن است تا حد ممکن آشکار شود. این درد با حرکت رو به افزایش است و ممکن است در شب و زود هنگام صبحگاهی شدید باشد.


بی اشتهایی و سرطان مغز استخوان


از آنجاییکه میلوم چندگانه سلول های خونی قرمز خون را در مغز استخوان هدف قرار می دهد، می تواند استخوان های بیمار را تضعیف کند. این شرایط اغلب باعث آسیب زدن و درد در استخوان ها می شود و همچنین می تواند باعث بیحسی شود. این احساس بیحسی زمانی رخ می دهد که مولکول چندگانه ستون مهره ای را حمل می کند. با گسترش ستون فقرات، بیماری، استخوان ها را ضعیف می کند، و مهره ها با یکدیگر و اعصاب اطراف ستون فقرات ارتباط برقرار می کنند. در تماس با این اعصاب بسیار حساس، مولکول چندگانه، سیگنال هایی را که بین مغز و ستون فقرات حرکت می کنند، باعث ایجاد بیحسی در آن منطقه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.