سایت قدرتی طراحی

اس ام اس و جوک طنز و باحال

سایت قدرتی طراحی

اس ام اس و جوک طنز و باحال

۱۰ تـوصـیـه بـرای پیـشـگیـری از درد گـردن

۱۰ تـوصـیـه بـرای پیـشـگیـری از درد گـردن

درد گـردن,بیماری درد گـردن,درد گـردن در بارداری,علائم درد گـردن,درمان درد گـردن,درمان درد گـردن با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان درد گـردن,درد گـردن را چگونه درمان کنیم,درد گـردن در کودکان,درد گـردن در بزرگسالان,درد گـردن در نوزادان,درد گـردن در بهار,درد گـردن در تابستان,درد گـردن در پاییز,درد گـردن در زمستان,آشنایی با درد گـردن,همه چیز در مورد درد گـردن,درد گـردن واگیردار است,درد گـردن و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان درد گـردن
درد گردن,درمان گردن درد 

 به گزارش بی اس ام اس هنگام راه رفتن یا نشستن سعی کنید بدن و سرتان را صاف نگه دارید به طوری که سر در امتداد ستون فقرات قرار گیرد. هنگام کارکردن از خم کردن گردن با زاویه بیش از ۲۵ درجه سانتی گراد به مدت طولانی خودداری کنید زیرا خیلی از دردهای گردن ناشی از خم کردن مداوم گردن است. مثلا کاربران حرفه ای رایانه که مجبورند ساعت ها در یک وضعیت نامناسب قرار گیرند، بهتر است ارتفاع صندلی شان را با صفحه مانیتور متناسب کنند. اگر هنگام کار با رایانه مجبورید سرتان را بیش از حد به صفحه نزدیک کنید، احتمال دارد دچار عیوب انکساری چشمی شده باشید و با مراجعه به پزشک و استفاده از عینک یا تغییر نمره آن می توانید مشکل را به راحتی حل کنید. موقع خواندن کتاب یا روزنامه گردنتان را خم نکنید. روزنامه را بالاتر نگه دارید. به این ترتیب فشار کمتری به گردنتان وارد خواهد شد. بعضی ها هنگام مطالعه با شکم روی زمین می خوابند. در این حالت انحنای ایجاد شده در ستون فقرات پشت و گردن ممکن است باعث درد در ناحیه گردن شود. بروز گردن درد در دندان پزشکان بسیار شایع است. اگر دندان پزشک هستید، بهتر است نحوه نشستن صحیح را بیاموزید. سعی کنید تا حد امکان به بیمار نزدیک شوید. زاویه فک او را طوری تنظیم کنید که نیاز نباشد تنه خودتان را خم کنید. استفاده از روشنایی و دید غیرمستقیم با آینه اهمیت زیادی در پیشگیری از دردهای عضلانی و درد ناشی از ستون مهره های گردنی دارد. در انتخاب بالش خود دقت و از گذاشتن بالش های بسیار نرم یا سفت زیر سرتان پرهیز کنید. ارتفاع بالش نباید زیاد باشد زیرا باعث ایجاد زاویه در ناحیه گردن می شود و می تواند مشکل ساز باشد.

درد گردن,درمان گردن درد

 در مسافرت های طولانی یا وقتی مجبورید روی صندلی استراحت کنید، از بالش های طبی مخصوص (c شکل) استفاده کنید تا فشار کمتری به گردنتان وارد شود. حین رانندگی صندلی را طوری تنظیم کنید تا به فرمان نزدیک تر شوید در غیر این صورت مجبور می شوید دستانتان را بیش از حد دراز کنید تا به فرمان برسانید. این کار معمولا به مهره های گردنی فشار وارد می کند و باعث ایجاد درد خواهد شد. هنگام کار در حالت نشسته چند حرکت کششی انجام بدهید. هر ساعت یکبار از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. این کار بازده و کارایی تان را نیز بالا می برد.

منبع:salamat.ir

۱۰ تـوصـیـه بـرای پیـشـگیـری از درد گـردن

از خوردن خرمالو تا انسداد روده

از خوردن خرمالو تا انسداد روده

انسداد روده,بیماری انسداد روده,انسداد روده در بارداری,علائم انسداد روده,درمان انسداد روده,درمان انسداد روده با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان انسداد روده,انسداد روده را چگونه درمان کنیم,انسداد روده در کودکان,انسداد روده در بزرگسالان,انسداد روده در نوزادان,انسداد روده در بهار,انسداد روده در تابستان,انسداد روده در پاییز,انسداد روده در زمستان,آشنایی با انسداد روده,همه چیز در مورد انسداد روده,انسداد روده واگیردار است,انسداد روده و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان انسداد روده

از خوردن خرمالو تا انسداد روده

به گزارش بی اس ام اس : افراط و تفریط در هیچ چیزی حتی خوردن میوه مورد علاقه مان جایز نیست! بسیاری از ما فکر می کنیم که چون میوه ها جزو خوراکی های مفید و پرخاصیت هستند، پس می توانیم هرچقدر که دلمان خواست از آنها بخوریم. می بینیم افرادی را که هر شب ظرفی پر از میوه را به جای شام، البته چند برابر کالری یک شام سبک، خالی می کنند! اگرچه مصرف متعادل میوه ها می تواند برای بدنمان مفید و سودبخش باشد ولی اگر در خوردن آنها افراط شود، ممکن است ما به دردسر بیفتیم. ولین عارضه ای که مصرف بیش از حد میوه ها می تواند به دنبال داشته باشد، بالا رفتن وزن است. چون میوه ها هم کالری دارند و اگر کالری شان در برنامه غذایی روزانه محاسبه نشود، می توانند وزنمان را به مرور زمان، بالا ببرند. در صورتی که بیشتر ما فکر می کنیم میوه ها کالری ندارند و هر چه بخواهیم می توانیم از آنها بخوریم. خرمالو هم از این قاعده مستثنا نیست! به علاوه، در فصل خرمالو تعداد زیادی از افراد با این شکایت که دل درد شدید دارند به ما مراجعه می کنند و ما پس از انجام دادن آزمایش های لازم متوجه می شویم که آنها در مصرف خرمالو زیاده روی کرده اند و به همین دلیل دچار انسداد روده شده اند. تعجب نکنید! انسداد روده یکی از شایع ترین عوارض مصرف فراوان خرمالو است که خیلی از مردم، به خصوص در نواحی شمالی کشور، در فصل خرمالو (یعنی پاییز) از آن رنج می برند؛ به طوری که در برخی موارد انجام جراحی تنها راه چاره به حساب می آید و همین موضوع نگرانی هایی را برای متخصصان ایجاد کرده است. بعضی از مردم گمان می کنند که چسبناکی این میوه باعث انسداد روده می شود اما موضوع اصلا این نیست و ما در این بیماران، با چسبندگی جدار روده مواجه نیستیم. خرمالو، میوه راحت الحلقومی است و مردم، مثل سیب یا گلابی آن را خوب نمی جوند و حتی در بسیاری از موارد، آن را نجویده قورت می دهند. بنابراین، تکه های له نشده خرمالو کم کم در انتهای روده کوچک جمع و باعث انسداد آن می شوند. به علاوه، تانن موجود در خرمالو هم می تواند به عنوان عاملی برای انسداد روده محسوب شود. بنابراین، بهترین توصیه ای که می توان برای پیشگیری از انسداد روده در اثر مصرف بیش از اندازه خرمالو کرد، این است که در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کرد و افراد اصراری به خوردن بیش از یک عدد خرمالو در روز نداشته باشند و تازه آن یک عدد را هم خوب بجوند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

از خوردن خرمالو تا انسداد روده

در حالی که می بینیم خرمالوهای درشت و شیرین یکی پس از دیگری در ظرف میوه به اتمام می رسند و همین موضوع سرآغاز تمامی دردسرهاست؛ از چاقی گرفته تا انسداد روده.

منبع :روزنامه سلامت

از خوردن خرمالو تا انسداد روده

میکروب‌های موجود در ناف

میکروب‌های موجود در ناف

میکروب‌های موجود در ناف,بیماری میکروب‌های موجود در ناف,میکروب‌های موجود در ناف در بارداری,علائم میکروب‌های موجود در ناف,درمان میکروب‌های موجود در ناف,درمان میکروب‌های موجود در ناف با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان میکروب‌های موجود در ناف,میکروب‌های موجود در ناف را چگونه درمان کنیم,میکروب‌های موجود در ناف در کودکان,میکروب‌های موجود در ناف در بزرگسالان, میکروب‌های موجود در ناف در نوزادان,میکروب‌های موجود در ناف در بهار,میکروب‌های موجود در ناف در تابستان,میکروب‌های موجود در ناف در پاییز,میکروب‌های موجود در ناف در زمستان,آشنایی با میکروب‌های موجود در ناف,همه چیز در مورد میکروب‌های موجود در ناف,میکروب‌های موجود در ناف واگیردار است,میکروب‌های موجود در ناف و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان میکروب‌های موجود در ناف

میکروب‌های موجود در ناف

به گزارش بی اس ام اس ناف یک سوراخ بسته شده روی شکم است که وقتی بند ناف از نوزاد جدا می شود، ایجاد می گردد. ناف می تواند محیطی برای زندگی انواع میکروب ها و قارچ ها باشد.

در انسان ها ناف به دو صورت وجود دارد:

1- تو رفت2- بیرون زده ،با توجه به این که ناف در اثر بریدن بند ناف، به صورت زخم ایجاد می شود و شکل آن ربطی به ژنتیک انسان ندارد، می توان از ناف برای تمایز دوقلوهایی که وجه تمایز دیگری ندارند استفاده کرد.محققین دریافته‌اند که ناف‌های تورفته می‌توانند به طور متوسط خانه 60 تا 100 یا حتی بیشتر گونه باکتری،‌ مخمر و قارچ باشند. این مطالعه نشان می‌دهد که ناف شما می‌تواند بهشتی برای موجودات متنوع باشد!‌راب دان، از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، توضیح می‌دهد که در ناف افراد عادی، ‌بین 60 تا 70 گونه موجود ریز پیدا شده و با توجه به این که موجودات ساکن ناف شما، ‌لزوما همان موجوداتی نیستند که در ناف افراد دیگر زندگی می‌کنند، به طور کلی در این مطالعه 1400 گونه از این موجودات در ناف افراد مختلف یافت شد.محققین در این مطالعه ناف 391 زن و مرد را از نقاط مختلف، با سن و زمینه اخلاقی و عادات متفاوت بررسی کرده‌اند. در این میان، ‌آن‌ها به مخمرها و قار‌چ‌های جالبی رسیده‌اند.بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ترکیب موجوداتی که در ناف هر شخص زندگی می‌کنند،‌ برای آن فرد منحصر به فرد استالبته هنوز محققین نمی‌دانند که چه عامل یا عواملی باعث تفاوت ترکیب گونه‌های موجود در ناف افراد می‌شود. به نظر نمی‌رسد که جنسیت، قومیت، سن یا حتی میزان دوش گرفتن و شستشو در آن موثر باشد.

میکروب‌های موجود در ناف

برخی از این باکتری‌ها در افراد مشابه هستند، اما باکتری‌های منحصر به فرد از کجا آمده‌اند؟ شاید پاسخ این سوال به داستان زندگی هر فرد برگردد.شاید برایتان جالب باشد بدانید برخی از این باکتری‌ها روی پوست سایر نقاط بدن شما هم زندگی می‌کنند. درست است که امروزه مردم به شستشو خیلی اهمیت می‌دهند و نمی‌خواهند هیچ نوع باکتری روی پوستشان باقی بماند،‌ اما در واقع برخی از این باکتری‌ها،‌ خط مقدم دفاعی بدن ما محسوب می‌شوند. آن‌ها اولین سپر پوست ما در برابر آلودگی‌های بیرونی هستند و اگر آن را از روی پوست برداریم، خود را در معرض عفونت‌های پوستی قرار داده‌ایم.احتمالا پیش از این، در مورد میکروب هایی که در روده‌های ما زندگی می‌کنند و خیلی هم برای ما مفید هستند شنیده‌اید.از سوی دیگر،‌ در مطالعه دیگری،‌ الیزابت آرکای و همکارش کوین تایس از دانشگاه نوتردام به این نتیجه رسیدند که باکتری‌هایی که روی بدن انسان‌ها زندگی می‌کنند، می‌توانند روی رفتار آن ها تاثیرگذار باشند.استروئیدها و سایر موادشیمیایی طبیعی که باعث بوی زیر بغل انسان‌ها می‌شوند را در نظر بگیرید. همه این مواد، محصول متابولیسم باکتری‌ها هستند و می‌توانند روی تعاملی که ما با دیگران داریم اثر بگذارند.برای مثال متابولیسم تستوسترون توسط باکتری‌های کورینه، بویی شبیه به بوی ادرار تولید می‌کند، در حالی که باکتری‌های که عرق را متابولیزه می‌کنند،‌ بویی شبیه به بوی پیاز تولید می‌کنند.در مجموع، باکتری‌های زیر بغل هر فرد،‌ بویی را تولید می‌کنند که به آن فرد مربوط است و حتی دیگران از روی آن بو می‌توانند وی را تشخیص دهند. مادران تنها از بوی عرق نوزادان،‌ می‌توانند بدون هیچ مشکلی فرزند خود را پیدا کنند.با این همه، باکتری‌ها هنوز برای ما شناخته‌شده نیستند. دان می‌گوید: “شما در لایه‌ای از یک زندگی ناشناخته زندگی می‌کنید. این لایه به نفع شما و البته به ضرر شما کارهایی را انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنید که باید در مورد لایه زنده‌ای که روی شما زندگی می‌کند بیشتر بدانید؟”

میکروب‌های موجود در ناف

نکات زیر را به خاطر بسپارید

نکات زیر را به خاطر بسپارید

خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

نکات زیر را به خاطر بسپارید

به گزارش بی اس ام اس : برای صحبت با موبایل از گوش چپ استفاده کنید

=======================

روزانه بیش از دو فنجان قهوه ننوشید.

=========================

قرص و داروها را با آب خیلی سرد تناول نکنید.

نکات زیر را به خاطر بسپارید

بعد از ساعت 5:00 از خوردن غذای چرب خوداری کنید.

=========================

مصرف چای روزانه را کم کنید

=========================

از مقدار غذای چرب و اشباع شده با روغن در وعده های غذایی کم کنید

=========================

در صبح آب بیشتر و در شب آب کمتر بنوشید.

نکات زیر را به خاطر بسپارید

از گوشی موبایل در زمان شارژ شدن دوری کنید.

=========================

از سمعکهای تلفن ثابت و موبایل برای مدت طولانی استفاده نکنید.

=========================

بهترین زمان خواب از ساعت 10:00 شب تا ساعت 6:00 صبح است

نکات زیر را به خاطر بسپارید

بعد ازخوردن دارو فورا” به خواب نروید.

نکات زیر را به خاطر بسپارید

=========================

زمانیکه باتری موبایل ضعیف است با جایی تماس نگیرید و تماس کسی را جواب ندهید چون در این حالت امواجی که گوشی منتشر می کند 1000 برابر است.

=========================

نکات زیر را به خاطر بسپارید

گردنم درد می کند دکتر!

گردنم درد می کند دکتر!

گردن درد,بیماری گردن درد,گردن درد در بارداری,علائم گردن درد,درمان گردن درد,درمان گردن درد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان گردن درد,گردن درد را چگونه درمان کنیم,گردن درد در کودکان,گردن درد در بزرگسالان,گردن درد در نوزادان,گردن درد در بهار,گردن درد در تابستان,گردن درد در پاییز,گردن درد در زمستان,آشنایی با گردن درد,همه چیز در مورد گردن درد,گردن درد واگیردار است,گردن درد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان گردن درد

گردنم درد می‌کند دکتر!

به گزارش بی اس ام اس درد و اختلال عملکرد با منشأ عضله و فاسیا (بافت همبند اطراف عضله) را سندرم درد و اختلال میوفاسیال می‌نامند. این سندرم بیش از همه سروگردن، کمربند شانه‌ای و ناحیه کمری را درگیر می‌کند. شیوع این عارضه در خانم‌ها 54 درصد و در آقایان 45درصد است.حداکثر شیوع آن بین 30-49 سال است. ساده‌ترین علت شناخته شده برای این بیماری تروما وافزایش کار ساختمان میوفاسیال است. گاهی اوقات بعد از آسیب، مراکزی به صورت نقاط مدور و حساس به وجود می‌آید که این نقاط به صورت دائم پالس‌هایی (پتانسیل عمل) به سمت سیستم عصبی مرکزی می‌فرستند که سبب تولید درد می‌شود. نقاط ماشه‌ای این قسمت‌ها غالبا برای مدت‌های طولانی به صورت مناطق مخفی و خاموش در عضلات باقی می‌مانند و خود را به صورت یک محدودیت حرکت و خستگی سریع نشان می‌دهند. یکی از کارهای روزمره‌ای که به علت ایجاد میکروتروما می‌تواند سبب بروز نقاط دردناک متعدد شود، تایپ کردن است.در کل مواردی همانند وضعیت نامناسب و بی‌حرکتی طولانی مدت، کمبود ویتامین، کمبود مواد معدنی، هیپومتابولیسم واختلال عملکرد غدد می‌تواند سبب بروز نقاط دردناک شود. همچنین فشار بیش از حد به عضله درگیر (مانند بلند کردن اجسام خیلی سنگین‌)، کار کردن به مدت طولانی در یک حالت خاص، ضربه مستقیم، لرز، آرتریت و استرس‌های هیجانی از جمله عوامل تشدید کننده درد بیماران محسوب می‌شوند. در این حال سرما باعث تشدید درد وگرما باعث تقلیل آن می‌شود.

گردنم درد می کند دکتر!

دردی مبهم و عمیق‌ که در نقاط مختلف بدن ظاهر می‌شوددرد ناشی از این نقاط ماشه‌ای یک درد مبهم و غالبا عمقی است. درد می‌تواند هم هنگام استراحت و هم هنگام فعالیت در فرد بروز یابد. افراد دارای سندرم میو فاسیال غالبا دارای یک درد دائمی عضلانی، احساس سفتی و محدودیت حرکت و خستگی عمومی یا ترکیبی از اینها هستند. بیماران ممکن است از درگیری عضلات بی‌اطلاع باشند و از سردرد، درد گردن، درد مفاصل و درد پشت و درد سیاتیک در اندام شکایت داشته باشند. این درد می‌تواند مداوم یا دوره‌ای باشد اما غالبا دائمی، ناتوان‌کننده و محدودکننده است. در تعدادی از افراد شکایت آنها به صورت درد نیست و باید توجه کرد در این افراد علائم به صورت کوتاه بودن، عضلات و محدودیت حرکت است. اندازه و اهمیت عضله درگیر توسط نقاط ماشه‌ای تاثیری بر روی درد تولید شده ندارد. گاهی اوقات دسته‌ای از عضلات که دارای عصب‌گیری از یک عصب خاص یا اعصاب خاصی هستند امکان دارد با هم درگیر شوند مانند عضلات تراپزیوس بالا برنده اسکاپولا و اینفرااسپیناتوس( عضلات کتف).طولانی شدن درد در یک عضله سبب گسترش آن به سایر عضلات نیز می‌شود که به این حالت یک حالت سگمنتال می‌گویند.گاهی اوقات می‌تواند علائم دیگری مانند تعریق، تغییر در درجه حرارت پوست، اشک، ریزش ترشح بزاق، سر گیجه، عدم تعادل، زنگ زدن گوش‌ها و حتی اختلال بینایی در فرد دیده شود.اساس درمان سندرم میوفاسیال از بین بردن چرخه درد توسط تخریب نقاط ماشه‌ای است. این نقاط را می‌توان توسط روش‌های مختلفی مانند تزریق، اسپری زدن و کشش این قسمت‌ها، درمان دارویی، اولتراسوند و ماساژ از بین برد.

منبع:jamejamonline.ir

گردنم درد می کند دکتر!

نکاتی در مواجهه با مشکلات گوارشی

نکاتی در مواجهه با مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی,بیماری مشکلات گوارشی,مشکلات گوارشی در بارداری,علائم مشکلات گوارشی,درمان مشکلات گوارشی,درمان مشکلات گوارشی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان مشکلات گوارشی,مشکلات گوارشی را چگونه درمان کنیم,مشکلات گوارشی در کودکان,مشکلات گوارشی در بزرگسالان,مشکلات گوارشی در نوزادان,مشکلات گوارشی در بهار,مشکلات گوارشی در تابستان,مشکلات گوارشی در پاییز,مشکلات گوارشی در زمستان,آشنایی با مشکلات گوارشی,همه چیز در مورد مشکلات گوارشی,مشکلات گوارشی واگیردار است,مشکلات گوارشی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان مشکلات گوارشی

نکاتی در مواجهه با مشکلات گوارشی

به گزارش بی اس ام اس خوددرمانی عادت معمول مردم برای درمان مشکلات و بیماری های معده ای و روده ای و ناراحتی گوارشی مثل سوزش سردل، سنگینی معده، سو هاضمه، اسهال و دردهای شکمی است.مردم تصور می کنند اگر برای درمان این دردها معده خود را از داروهای آنتی اسید و آنتی بیوتیک انباشته کنند، هیچ اتفاقی مهمی نمی افتد. برخی افراد حتی سعی می کنند از داروهای ضد اسهال قوی تر و بدون مشورت با پزشک برای درمان این علائم و ناراحتی ها استفاده کنند.متخصصان گوارش تاکید دارند که در شرایط اورژانس موارد خاص، استفاده هرازگاهی از آنتی اسید ها، بلامانع است اما به هیچ وجه درست نیست و می تواند مشکل ساز شود.اسهال ممکن است نتیجه یک عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد و یا در اثر ابتلا به بیماری های روده کوچک مثل بیماری روده ملتهب، حمله انگلی، عدم تحمل یک غذای خاص و یا واکنش به داروهای مختلف بروز کند. بنابراین بسته به اینکه که عامل اسهال چیست، راه حل ها و درمان های متفاوتی مورد نیاز است که در صورت درمان مناسب عامل مربوطه، اسهال نیز درمان می شود. اگر اسهال ناشی از عفونت ویروسی باشد برای درمان آن نیازی به دارو نیست بلکه تنها با مصرف مایعات زیاد ظرف چند روز، اسهال درمان می شود. اما اگر عامل بروز این مشکل گوارشی عفونت های باکتریایی باشد، باید طبق تشخیص پزشک، آنتی بیوتیک مصرف شود. برای خود درمانی اسهال، فرد باید بتواند عوامل مختلف ایجاد کننده این مشکل را بر اساس علائم بیماری خود تشخیص دهد که این کار تقریبا به غیر از پزشک، برای فردی که هیچ سابقه تحصیلات پزشکی ندارد، غیرممکن است.

نکاتی در مواجهه با مشکلات گوارشی

با توجه به مطالب فوق، متخصصان گوارش دو نکته مهم را در موارد مواجهه با مشکلات گوارشی توصیه می کنند:۱) تشخیص نیاز به مصرف آنتی بیوتیک را به عهده پزشک بگذارید. معمولا مردم برای هر نوع اسهال، یک دوره آنتی بیوتیک مصرف می کنند اما مصرف آنتی بیوتیک همانطور که در بالا ذکر شد فقط در مورد عفونت های باکتریایی مورد نیاز است. همچنین دوز و طول دوره مصرف آنتی بیوتیک نیز حائز اهمیت است به همین دلایل اجازه دهید پزشکان در این مورد تصمیم بگیرند. گاهی اوقات خود درمانی وضع را بد تر کرده و منجر به مقاومت دارویی می شود.۲) از عوارض آنتی اسید ها آگاه شوید. بیشتر مردم در مصرف آنتی اسید ها برای درمان مشکلات گوارشی نیز بی احتیاط عمل می کنند. در حالی که برخی از این داروها اسید تولید شده در دستگاه گوارش را خنثی کرده و برخی دیگر تولید این اسید را افزایش می دهند. این داروها شاید در مراحل ابتدایی علائم بیماری را تا حدی تسکین دهند، اما ممکن است این علائم ناشی از یک مشکل جدی تر مثل سرطان مری معده باشد. آنتی اسید ها شاید دردهای شکمی را کاهش دهند اما بیماری را به طور کامل درمان نمی کنند. پس آزمایشات دقیق باید توسط پزشک انجام گیرد تا علت دقیق مشکل گوارشی شما و در نیتجه نحوه درمان مناسب آن، شناسایی شود.

منبع:mardomsalari.com

نکاتی در مواجهه با مشکلات گوارشی

غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند

غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند

میگرن,بیماری میگرن,میگرن در بارداری,علائم میگرن,درمان میگرن,درمان میگرن با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان میگرن,میگرن را چگونه درمان کنیم,میگرن در کودکان,میگرن در بزرگسالان,میگرن در نوزادان,میگرن در بهار,میگرن در تابستان,میگرن در پاییز,میگرن در زمستان,آشنایی با میگرن,همه چیز در مورد میگرن,میگرن واگیردار است,میگرن و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان میگرن

غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند

بعضی از غذاها باعث تحریک میگرن افراد می شود . آیا این غذاها را می شناسید ؟

به گزارش بی اس ام اس : خیلی از افراد که سابقه دردهای میگرنی دارند میتوانند با دقت بیشتر به غذاهایی که می‌خورند رابطه ای بین نوع غذا و عادات تغذیه ای با میگرن را بیابند. این مقاله سعی دارد برای افرادی که گاهگاهی مبتلا به حمله میگرنی میشوند راهکارهایی را ارایه دهد.در حقیقت این مطالب برای این افراد مفید است و غذاهایی که نام میبریم برای افرادی که حمله میگرنی ندارند ایجاد مشکل مشابه نمی کند. معمولا درک این رابطه در افراد مختلف متفاوت است ولی به هرحال بعضی از غذا ها در ایجاد حمله های میگرنی بیشتر مطرح هستند .

* شاید باورنکنید ولی غذاهای مانده در یخچال ،بعضی از انواع پنیر ها کافئین از این جمله اند.

* گاهی گرسنگی و قطع یک وعده غذایی ممکن است یک حمله میگرنی را موجب شود .

* آنهایی که عادت به مصرف قهوه و شکلات دارند باید بدانند کم کردن یا اضافه کردن مقدار آنها نیز ممکن است موجب اغاز حمله شود .

* غذاهای حاوی تیرامین Tyramin که یک آمین است و در اغلب غذا ها وجود دارد خود باعث آغاز حمله می شود .وقتی پروتئین ها یا اسید های آمینه می‌شکنند به تیرامین و تیراسین تبدیل میشوند که موجب گشادشدن عروق شده و موجب آغاز حمله می‌شوند.

* علت اینکه غذاهای مانده در یخچال (24 تا 48 ساعت) مشکل را تشدید می‌کنند بدلیل ایجاد تیرامین است .

* گوشت ،ماهی ،مرغ و تخم مرغ اگر بصورت تخمیر شده ، خشک شده ، نمک سود شده و یا فراوری شده مصرف کنیم به دلیل همین تیرامین در ایجاد حمله میگرنی مقصرند جگر های فراوری شده ،پنیر های کهنه، پپرونی ،انواع سوسیس و کالباس ، سس های سالاد سویا سس و کلیه محصولات تخمیری سویا ،انواع ترشی ها و زیتون فراوری شده و حتی آجیل های شور و مانده. سوپ های آماده ، چیپس،ماهی دودی، خامه ترش ، آناناس و کیوی، آسپارتام و شیرین کننده های مصنوعی جزو غذاهای هستند که توصیه شده مورد توجه قرار گیرند و کمتر مصرف شوند و یا برای بعضی ها که خودشان رابطه مثبتی بین مصرف آن و شروع حمله پیدا کردند مصرف نکنند .

* لیستی از غذاها هم جزو گروهی هستند که توصیه می‌شود با احتیاط مصرف شوند مثل میوه های خشک شده، قارچ، مرکبات ، شورها ، موز رسیده، آواکادو .

غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند

* وقتی به این لیست غذاهای ممنوعه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که پیام جالبی برای افراد مستعد حملات میگرنی دارد.

این پیام چیست ؟

* مصرف غذاهای تازه ، و دوری از غذاهای آماده.

* رعایت تغذیه متعادل استفاده از انواع غذاهای خانگی که با مواد تازه تهیه شده اند و بنابراین کمتر استفاده کردن از غذاهای مانده در یخچال پرهیز از غذاهای فراوری شده

* از طرف دیگر بعضی از انواع غذاها هستند که در بعضی از افراد مفید هستند از جمله زنجبیل ،ماهی تازه و روغن ماهی غذاهای حاوی کلسیم و منیزیم مثل بروکلی و اسفناج . نکته مهم دیگر اینکه افت میزان سروتونین یکی از دلایل حمله های میگرنی است .بنابراین تمام عادات که ممکن است سروتونین را کاهش دهد باید مورد توجه قرار گیرد مصرف منظم غذا ،استفاده از میوه و سبزی کافی ، دوری از استرس ها و تنش ها ، پرهیز از حذف یک وعده غذا که موجب افت قند خون میشود باید مورد توجه قرار گیرد.

غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند

* گاهی خود فرد بهتر از هرکس میتواند مراقب باشد و متوجه رابطه نوع غذا با شروع میگرن باشد مثلا بعضی از افراد با خوردن شکلات و حتی موز دچار سردرد میگرنی میشوند.

* با توجه به اهمیت میزان تیرامین در بروز حمله های میگرنی و سایر عوارض آن تولید کنندگان مواد غذایی را موظف می کنند که میزان تیرامین را روی بسته های غذا درج کنند تا افراد مستعد به انواع الرژی و میگرن بتوانند غذاهای کم تیرامین را انتخاب کنند.

* علاوه بر تیرامین یک ماده دیگر به نام MSG ( منو سدیم گلوتامات) نیز متهم است که علاوه بر تشدید بیماریهایی مانند آسم ، سردرد های مزمن ، نامنظم کردن ضربان قلب ، تاثیر روی خلق و حتی پارانویا میتواند حمله های میگرنی را تشدید و فاصله حمله ها را کم کند این ماده نروتروپیک متاسفانه بعد از نمک و فلفل سومین ادویه ایست که به عنوان خوش طعم کننده در صنایع غذایی و انواع غذاهای چینی مصرف میشود که در مقالات بعدی بیشتر به آن خواهم پرداخت.

غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند

تعبیر خواب آب

تعبیر خواب آب

تعبیر خواب آب , آب در خواب دیدن

اگز خواب آب دیده اید و می خواهید تعبیر دیدن آب در خواب را بدانید این مطلب را بخوانید


تعبیر دبدن آب در خواب را خوب دانسته اند و آن را نشانه روشنایی و صفا معرفی کرده اند. اما در چه شرایطی آب را دیده اید و کیفیت آب چگونه باشد همه بر تعبیر خواب آب موثر است. آبهای روان کم عمق که بتوان کف آب را دید و شفاف و صاف باشد، بهترین تعبیر را دارد. آب روان بهتر از آب راکد است. آب روان را جریان زندگی ببینده خواب تعبیر می کنند. اگر در این آب روان ماهی هم باشد مسلماً تعبیر بهتری دارد، علی الخصوص ماهی سرخ و سفید. آبهای روان را شادی و عمر بلند هم تعبیر می کنند. آبهای راکد نشان دهنده غم و غصه و اندوه و حتی بیماری است  و آبی که لجن شده باشد ابتلاست. ابتلا به اموری که باعث زحمت و دردسر برای ببینده خواب می شود و گرفتاری هایی برای او به وجود می آید. اگر آب دریا باشد، موجهای دریا سختی هایی باشد که بر سر راه شما قرار می گیرد و اگر موجی شما را از جای بلند کند و به ساحال پرتاب کند پس از تحمل رنج و سختی به آسایش و آرامش میرسید. اگر آب خروشان و زیادی را در خواب ببینید، که نظاره گر آن آب باشید نه در درون آن نشانگر قدرتی است که با آن روبه رو می شوید. اگر در درون این آب خروشان بودید با شخصی قوی درگیر می شود که احتمالا آسیبی به شما نمی رساند اما تمام انرژیتان را از شما می گیرد. خوردن آب رودخانه اگر آب کثیف باشد مالی آلوده  به بهره است که از راهی ناصحیح نصیب شما شده است و آب روشن مالی است که از راه صحیح به دست می آید.

تعبیر خواب

درمان معجزه آمیز سوختگی

درمان معجزه آمیز سوختگی

سوختگی,بیماری سوختگی,سوختگی در بارداری,علائم سوختگی,درمان سوختگی,درمان سوختگی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سوختگی,سوختگی را چگونه درمان کنیم,سوختگی در کودکان,سوختگی در بزرگسالان,سوختگی در نوزادان,سوختگی در بهار,سوختگی در تابستان,سوختگی در پاییز,سوختگی در زمستان,آشنایی با سوختگی,همه چیز در مورد سوختگی,سوختگی واگیردار است,سوختگی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سوختگی

درمان معجزه آمیز سوختگی

به گزارش بی اس ام اس  استدعا دارم از ارسال این متن به دوستان خودت خودداری نکنی. تنبلی بخرج نده و حتما برای بقیه بفرست. شاید ندونی که درد سوختن یعنی چی و امیدوارم هرگز ندونیمرد جوانی مزرعه ش رو با سم آفت کش سمپاشی می کرد و می خواست بدونه که چقدر از سم در مخزن باقی مونده. درپوش رو برداشت و فندک رو روشن کرد. بخار بلند شده از سم آتش گرفت و سراسر بدن اونو در بر گرفت. اون از روی تراکتور پائین پرید و فریاد زد. زن همسایه با حدود 10 تخم مرغ از خونه بیرون دوید و در عین حال فریاد می کشید “تخم مرغ بیارید”. او تخم مرغها رو شکست وسفیده رو از زرده جدا کرد”. وقتی آمبولانس رسید و مسئولین کمک های اولیه مرد جوان رو دیدن پرسیدن “کی این کارو کرده؟” همه به اون زن اشاره کردن و مامورین به اون زن تبریک گفتن. ” شما صورت اونو از نابود شدن نجات دادین”. در انتهای تابستان مرد جوان دسته گلی به اون زن تقدیم و از اون تشکر کرد. صورتش مثل صورت یک بچه صاف شده بود.

درمان معجزه آمیز سوختگی

در ذهن داشته باشین که این روش درمان شامل آموزشهای مامورین آتشنشانی هم هست. کمک ها اولیه شامل پاشیدن آب سرد بر سطح صدمه دیده و کاهش درجه حرارت برای جلوگیری از سوختگی لایه های زیرین پوسته. بعد سفیده تخم مرغ رو روی اون نقطه پخش کنید. زنی که قسمت زیادی از دستش رو با آب جوش سوزانده بود، با وجود درد زیاد، آب سرد روی دستش ریخت (که خیلی هم دردناکه) دوتا تخم مرغ رو شکست و زرده رو از سفیده جدا کرد، کمی اونها رو هم زد، و دستش رو در سفیده فرو برد. سفیده روی دستش خشکید و لایه ای روی دستش کشیده شد. بعداً یاد گرفت که سفیده تخم مرغ یک کولاژن طبیعیه و در تمام بعد از ظهر هر یک ساعت لایه دیگری بر لایه های قبلی افزود. در بعد از ظهر دیگه دردی احساس نمی کرد و روز بعد بسختی میشد اثری از سوختگی دید. 10 روز بعد، هیچ اثری باقی نمونده و پوست رنگ طبیعی شو بدست آورده بود. نواحی سوخته شده به لطف کولاژن موجود در سفیده تخم مرغ که پر از ویتامینه کاملاً ترمیم شده بود. این اطلاعات ممکنه به درد هر کسی بخوره. پس لطفاً برای دیگران بفرستین

درمان معجزه آمیز سوختگی

لرزش دست را جدی بگیریم

لرزش دست را جدی بگیریم

لرزش دست,بیماری لرزش دست,لرزش دست در بارداری,علائم لرزش دست,درمان لرزش دست,درمان لرزش دست با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان لرزش دست,لرزش دست را چگونه درمان کنیم,لرزش دست در کودکان,لرزش دست در بزرگسالان,لرزش دست در نوزادان,لرزش دست در بهار,لرزش دست در تابستان,لرزش دست در پاییز,لرزش دست در زمستان,آشنایی با لرزش دست,همه چیز در مورد لرزش دست,لرزش دست واگیردار است,لرزش دست و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان لرزش دست

لرزش دست را جدی بگیریم

به گزارش بی اس ام اس : لرزش دست در انسان از جمله مشکلاتی است که ممکن است انسان را در هر سنی گرفتار کند، لرزش دست‌ها هنگام عصبانیت ، اضطراب و خستگی بیش از حد،

ورزش‌های پراسترس و کار زیاد روزمره از موارد شایعی است که در اکثر بیماران مراجعه‌کننده به پزشکان به چشم می‌خورد. لرزش دست می‌تواند در اثر بیماری‌های عمومی مثل سوءتغذیه یا ضعف

عمومی باشد یا در اثر مشکلات غددی مثل پرکاری تیروئید رخ دهد که لرزش و تعریق دست‌ها از علائم آن است. همچنین لرزش دست می‌تواند جنبه خانوادگی داشته باشد که این نوع لرزش در

سنین پایین‌تر شروع شده و در شرایط خستگی و استرس بیشتر می‌شود و با دارودرمانی مناسب قابل کنترل است.

لرزش دست را جدی بگیریم

لرزش دست

چه موقعی لرزش دست باید جدی گرفته شود؟

در مواردی که لرزش دست در سنین پایین‌تر شروع شود یا با علائم دیگری همراه باشد، یا در طول زمان بیشتر شده و در واقع پیشرفت کند، باید جدی گرفته شود. در بیماری‌های ارثی یا اکتسابی

مانند بیماری‌های تحلیل برنده مغز مثل MS یا بیماری‌های مخچه‌ای یا پارکینسون این نوع لرزش‌ها دیده می‌شود. نوعی از لرزش دست که هم درمیانسالی و هم کهنسالی دیده می‌شود انواع بیماری

پارکینسون است که این بیماری به علت کم شدن رنگدانه‌های غدد قاعده‌ای مغز می‌باشد و همراه با کندی حرکات بدن، سفتی و خشکی اندام‌ها بوده و به لحاظ ماهیت پیشرونده آن باید تحت درمان

متخصص مربوط قرار بگیرد.

لرزش دست را جدی بگیریم

بیماری MS و انواع تعادلی آن نیز می‌تواند با علامت لرزش دست و عدم تعادل خود را نشان دهد که این جزو علائم هشداردهنده یک بیماری جدی است. آلودگی هوا، مسمومیت با فلزات سنگین از

جمله سرب و کبالت نیز می‌تواند موجب لرزش دست در سنین پایین‌تر شود. مصرف موادمخدر و ترکیبات آمفتامین و داروهای روان‌گردان و استفاده بی‌رویه داروهای اعصاب که به طور خوددرمانی صورت

می‌گیرد هم می‌تواند عامل لرزش دست شود. لرزش دست گاه می‌تواند عارضه مصرف داروهایی باشد که برای درمان استفاده شده است، مثلا سالبوتامول که در درمان تنگی نفس استفاده

می‌شود، باعث این عارضه نیز می‌شود. مصرف بی‌رویه الکل در جوامع غربی و بی‌خوابی و شب زنده‌داری نیز یکی از علل ایجادکننده لرزش دست است. بنابراین برای پیشگیری از این عارضه باید از

نظر تغذیه، به مصرف سبزی، میوه‌ها و پروتئین به طور مناسب توجه کرده و از مصرف قهوه و چای بی‌رویه و محرک‌های مغزی، داروهای روان‌گردان و خواب‌آور به صورت خوددرمانی پرهیز کرد. همچنین

در زمان آلودگی هوا باید از خروج غیرضروری از منزل اجتناب ورزید.

لرزش دست را جدی بگیریم