سایت قدرتی طراحی

اس ام اس و جوک طنز و باحال

سایت قدرتی طراحی

اس ام اس و جوک طنز و باحال

گردو و خواص آن

گردو و خواص آن

گردو تازه،گردو به انگلیسی،گردو در بارداری،گردو چاق کننده است،گردو خواص

لازم به ذکر است که طبیعت گردو  گرم وخشک می باشد.
جالب است بدانید که گردو حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A,C ( فسفر فراوان ، مس ، روی ، پتاسیم ، منیزیم ، گوگرد ، آهن ، کلسیم ) ، مواد چربی و پروتئین مغذی می باشد.در واقع امام علی (ع)  می فرماید: خوردن گردو در دقت شدت گرما ، حرارت را در اندرون انسان تحریک می کند و خوردن آن در زمستان ، کلیه ها را گرم و سرما را برطرف می نماید . پس بهتر است گردو را بیشتر در زمستان مصرف کرد و میل فرمایید.امام صادق (ع ) در رابطه با گردو می فرناید: گردو و پنیر در هر کدام از آن ها شفا ست ( اگر با هم خورده شود ) و اگر جداگانه خورده شود در هر کدام بیماری است . خوردن گردو در شدت گرما دمل ایجاد می نماید.
گردو،خواص گردو

خواص گردو را بشناسید:

لازم به ذکر است که گردو مواد نشاسته ای کمی دارد ،بنابراین برای اشخاص دارای  دیابت و مرض قند توصیه می گرددکه مصرف کنند. لازم به توجه است که ویتامین A,C درتعادل عمومی بدن و تغذیه مسمر ثمر است ،‌ گردو کرم کش است و مصرف آن کرم روده را رفع می کند ، مفید برای بیماری سل ،‌ خوردن شیر با خرما بدن را چاق کرده ، رنگ صورت را نیکو ، نیروی جنسی را تقویت و نطفه را زیاد می کند ، سوارخ های پوست بدن را پاک ، امراض رحمی را درمان و خارش موضعی زنان آبستن رابرطرف می کند. رفع ورم و خونریزی رحم ، ضد سرطان ، مغز و حواس باطنی را تقویت می نماید ، برای مبتلایان آسم کبدی مفید و سموم بدن را برطرف می کند البته به شرط آن که حساسیت نداشته باشند زیرا حساسیت را تشدید می نماید ، معالجه عفونت های ریوی ، گردو دارای مس است و یا آهن برای ساختن هموگلوبین خون همکاری می نماید.

گردو،خواص گردو
خوردن گردو با کشمش را بدانید

جالب است بدانید که برای معده بسیار مفید و موثر است.

معالجه و درمان سیاتیک و رماتیسم با گردو

بهتر است بدانید که پوست سبز گردو را کوبیده روی محل درد بگذارید .

خوردن پوست سبز گردو چه خواصی دارد؟

کرم روده ،‌ درد دندان و بی تابی شدید را از بین می برد و برطرف می نماید.

گردو،خواص گردو
بدنیست بدانید که روغن گردو برای سالاد و سبزیجات خام بسیار مطبوع و مغدی است و برای برطرف کردن  ریزش مو و پوسته پوسته شدن دست روزی چند مرتبه آن را استفاده کنید. دم کرده برگ درخت گردو را نیز به طور قطع بر روی دستگاه هاضمه و ماهیچه ها اثر تقویت کننده دارد ،‌ برای بیماران مبتلا به مرض قند ، قند خون را پایین می آورد و مفید است.

گردو،خواص گردو
مضرات گردو را بشناسید

خوب است بدانید که کسانی که دچار حساسیت ،‌ ناراحتی کبدی ، ورم چرکی کلیه ، ناراحتی معده ، روده ، تورم روده بزرگ و اشخاص چاق از خوردن گردو اجتناب نمایند ، لازم به ذکر است که هضم گردو سنگین است و اگر زیاد خورده شود مخاط روده ها ، سقف دهان و زبان را متورم می سازد پس افراط نکنیدو از این رو بعد از خوردن آن باید دهان را کاملا شست ، گردو برای کسانی که روده های ضعیف دارند می تواند بحران های اسهالی تولید کند ،‌ خوردن زیاد گردو موجب سوء هاضمه می شود ، خوردن زیاد آن سنگ کلیه به وجود می آورد.

گردو و خواص آن

مطالب مرتبط:

بادام

بادام هندی

فندوق

تخمه آفتاب‌گردان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.