سایت قدرتی طراحی

اس ام اس و جوک طنز و باحال

سایت قدرتی طراحی

اس ام اس و جوک طنز و باحال

پسته و خواص آن

پسته و خواص آن

پسته تازه،پسته وحشی،پسته به انگلیسی،پسته کوهی،پسته دامغان

لازم به ذکر است که پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی ها در شبهای عیدباستانی نوروز می باشد که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال می باشددر واقع به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. قابل ذکر است که استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مراکز اصلی تولید پسته در ایران هستند. البته چهار نوع پسته در ایران تولید می شود : فندقی، کله قوچی، اکبری و احمد آقایی را می توان نام برد.

خواص پسته،انواع پسته

نحوه مصرف پسته را بدانید
بدنیست بدانید که پسته را هم می توان به صورت خام و تازه مصرف نمود و هم به صورت میوه خشک شده.برای اینکه طعم بهتری به این میوه دهند آن را با آب و نمک تفت میدهند تا پسته شور را تهیه نمایندکه بسیار خوشمزه است.

خواص پسته،انواع پسته

خواص داروئی پسته را بشناسید
خوب است بدانید که مصرف پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نقش بسزایی دارد.همچنین برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کم میکند. لازم به ذکر است که مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی می باشند باید حتما روزانه مقداری پسته بخورندتا بدنشان خون سازی نماید.قابل ذکر است که خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند. جالب است بدانید که پسته مغز و ذهن را تقویت می کند.

خواص پسته،انواع پسته

مضرات پسته را بدانید
قابل ذکر است که مغز پسته یکی از منابع غنی اسیدهای چرب مفید است، اما مصرف آن به افرادی که میزان تری گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی گردد همچنین به دلیل هضم دشوار آن برای معده مناسب نیست. البته خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می گردد .برای برطرف شدن گرمی و خشکی باید سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش میل نمود. جالب است بدانید که خوردن پسته برای اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماریهای نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه مضر است.جالب است بدانید که مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج مناسب نمی باشد.

خواص پسته،انواع پسته

جالب است بدانید که از عصاره مغز پسته، روغن شفاف و زرد رنگی به دست می آید که خواص غذایی و درمانی دارد.
البته روغن پسته یک مرطوب کننده مطلوب بوده و به سرعت جذب می شود و حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و برای ماساژ صورت و بدن گزینه مناسبی می باشد.قابل ذکر است که اسیدهای چرب امگا6 آن اثر زخم های ناشی از اعمال جراحی را از بین برده و از چین و چروک دور چشم و صورت جلوگیری کرده و از همه مهم تر موها را شفاف می کند. لازم است بدانید که مصرف خوراکی این روغن نیز جنبه درمانی داشته و فسفر آن هوش و حافظه را افزایش و اسیدفولیک آن به رشد و تکامل سیستم عصبی جنین یاری می کند.

پسته و خواص آن

مطالب مرتبط:

فندوق

بادام

گردو

کشــــمش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.