دکوراسیون اتاق خواب بنفش

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد مجموعه ۵۰ عکس زیبا از دکوراسیون اتاق خواب بنفش با زیباترین طراحی صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.برای اینکه اتاق خواب رمانتیک و شیکی داشته باشید، می توانید از رنگ های زیبا و متنوع در طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده نمایید. رنگ بنفش از جمله رنگ های شیک و جذاب می باشد که علاوه بر زیبایی، می تواند فضای آرام بخش و دلنشینی ایجاد نماید. از این رو در این مطلب انواع جدید و شیکی از دکوراسیون اتاق خواب بنفش را به شما طراحان و علاقمندان چیدمان و دکوراسیون داخلی معرفی کرده ایم که در ادامه ملاحظه خواهید کرد.

دکوراسیون اتاق خواب بنفش

رنگ بنفش که در دکوراسیون خانه های امروزی کاربرد زیادی پیدا کرده است، به عنوان رنگی آرامش بخش و مدرن، برای چیدمان خانه های لوکس، به خصوص اتاق خواب های زنانه و دخترانه استفاده می شود. به همین منظور پیشنهاد ما در این مطلب استفاده از رنگ بنفش برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و بزرگ با طراحی زیبا و دوست داشتنی می باشد که شما می توانید در ادامه تصاویر جدید و زیبایی را که گلچین کرده ایم مشاهده نمایید و ضمن الگوبرداری از آنها برای طراحی داخلی اتاق خواب خود، از تماشای تصاویر لذت ببرید.

دکوراسیون شیک اتاق خواب بنفش

چیدمان بنفش اتاق خواب منزل

دکوراسیون اتاق خواب بنفش

دیزاین بنفش و شیک اتاق خواب

دکوراسیون جدید اتاق خواب بنفش

طراحی اتاق خواب با رنگ بنفش، خاکستری و سفید

دکوراسیون جذاب اتاق خواب بنفش

استفاده از کاغذ دیواری در طراحی اتاق خواب

دکوراسیون لوکس اتاق خواب بنفش

چیدمان شیک اتاق خواب بنفش

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب بنفش

دکوراسیون اتالق خواب با رنگ بنفش

دکوراسیون اتاق خواب بنفش

تصویری از اتاق خواب لوکس دخترانه

دکوراسیون دیدنی اتاق خواب بنفش

اتاق خواب رنگ بنفش ملایم

دیزاین جدید اتاق خواب بنفش

چیدمان اتاق خواب با رنگ بنفش و طرح رویایی

استفاده از رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها

رنگ بنفش به نظر می‌رسد که احساسات قوی را برانگیزد و یا حتی آن را تحریک کند: اکثر مردم یا آن را دوست دارند و یا از آن متنفرند. از این رو، این رنگ یکی از رایج‌ترین رنگ‌های مورد استفاده برای تزئین اتاق خواب اصلی نیست. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این رنگ مناسب اتاق خواب بچه‌ها یا بیش از حد زنانه است.
چنین افکاری بسیار شرم‌آور هستند؛ به خاطر اینکه در واقعیت وقتی به درستی از این رنگ استفاده شود، بنفش می‌تواند رنگی بسیار پیچیده و مدرن برای اتاق خواب اصلی باشد. به گونه‌ای که علاوه بر اینکه برای خانم‌ها بسیار جذاب و زیبا می‌شود، برای آقایان نیز جلوه دیگری پیدا می‌کند.
اگر چه برخی از طرفداران و دوستداران رنگ بنفش در انتخاب رنگ مناسب و دلخواه خود برای رنگ دیوارها ریسک نمی‌کنند و از ترکیب رنگ‌ها استفاده می‌کنند.
نترسید و از رنگ بنفش تیره برای رنگ دیوارهای اتاق خود استفاده کنید؛ فکر نکنید که این رنگ فقط برای اتاق خواب‌های روشن مناسب است. در حقیقت این دیوارهای تاریک برای اتاق‌هایی که کم نور هستند نیز متناسب است؛ زیرا این بنفش تیره بدون توجه به شدت نور خود را حفظ می‌کند.

مشهور بودن رنگ بنفش

اگر به عقب برگردیم می‌بینیم که بنفش رنگی سلطنتی است. رنگ مورد علاقه کلئوپاترا، آخرین فرعون مصر باستان، بنفش بود و بسیاری از شخصیت‌های دیگر آرامش و زیبایی این رنگ را درک می‌کنند و می‌فهمند. رنگ بنفش امروزه نیز بسیار بین مردم محبوب است و همان طور که در مطلب استفاده از رنگ سال ۹۷ در دکوراسیون منازل اشاره کردیم، در طراحی‌های داخلی بسیاری از اولین انتخاب‌هاست.

همچنین بخوانید:  چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی شکل ؛ بایدها و نبایدها

رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها در استفاده از آن - توکامگ

اگر رنگ بنفش را به میزان یک یا دو درجه روشن‌تر کنید، رنگ تسکین دهنده‌ای که بسیار بهتر و جالب‌تر از رنگ‌های خنثی است و خیلی هم تند و تیز نیست به دست می‌آید.
بنفش به عنوان رنگی سرد دارای طبیعتی آرامش بخش است که این باعث برتری آن نسبت به دیگر رنگ‌ها به عنوان رنگی مناسب برای اتاق خواب شده است. می‌توانید از بنفش روشن در دیوارها استفاده کرده و در کنار آن از بنفشی ملایم در تخت، پنجره‌ها و بالش‌های کوچک استفاده کنید که باعث دل‌انگیز و رمانتیک شدن فضا می‌شود.

رنگ بنفش را خیلی دوست دارید؟ ریسک کنید و از این رنگ در تمام اتاق خود و حتی رنگ سقف استفاده کنید. با محدود کردن پالت رنگی خود به رنگ‌های بنفش و سفید و استفاده کمی از آن در مبلمان کوچک، ظاهری شاداب و زنده، و البته نه زننده، به اتاق خود می‌بخشید. این راه بسیار مناسبی برای ترکیب مقادیر زیادی از طرح های الگودار، بدون توجه به تم رنگی شماست.

رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها در استفاده از آن - توکامگ

سایه‌های کم رنگ و خاموشی از رنگ بنفش را با قسمت‌هایی از رنگ‌های متالیک ترکیب کنید و آن‌گاه شما اتاق خوابی پر زرق و برق که گران و پیچیده به نظر می‌رسد خواهید داشت. حواستان باشد که در این امر زیاده روی نکنید. برای داشتن محیطی با درخشش زیاد می‌توانید به فضای خود آینه اضافه کنید. بالش‌های به رنگ بنفش کم رنگ باعث لوکس شدن و سادگی اتاقتان می شود.

رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها در استفاده از آن - توکامگ

گاهی اوقات تنها کمی بنفش برای محیط شما کافی است. داشتن تنها قسمت‌هایی از این رنگ در رخت خواب و بالش‌هایتان به همراه رنگ‌های دیگر ترکیب جالبی می‌سازد. می‌توانید رنگ‌های خنثی را به همراه تخت خوابی سفید رنگ یا حتی طوسی و خاکستری به کار ببرید.

همچنین بخوانید:  رنگ مبلمان سال ۲۰۱۸ یا بنفش در دکوراسیون خانه

رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها در استفاده از آن - توکامگ

زمانی که شما رنگ‌های آبی و بنفش شیری را با هم در می‌آمیزید، این ترکیب حسی آرامش بخش را القاء می‌کند. ترکیب این رنگ‌ها در کنار انواع مختلف تم از معمولی گرفته تا تم‌های تزئینی مدرن به خوبی جلوه می‌کند.
رنگ‌هایی مانند سبز، آبی و بنفش به خاطر خواص آرامش بخشی که دارند بسیار مشهور هستند، ولی هنگام کار کردن با رنگ‌های خاموش با شدت برابر، فراموش نکنید که کمی کنتراست (تفاوت درخشندگی رنگ در اشیا که باعث تمایز آ‌ن‌ها یا تصویرشان از یکدیگر می‌شود) مانند بالش‌های تزئینی با طرح‌های سرگرم کننده به اتاق خواب خود اضافه کنید تا از خسته کننده بودن اتاق جلوگیری شود.

رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها در استفاده از آن - توکامگ

اگر اتاق خوابتان خیلی کوچک است یا می‌خواهید اتاقی کوچک را به عنوان اتاق میهمان انتخاب کنید، بنفش می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. پنجره‌های سفید فضا را بازتر نشان می‌دهند و این در حالی است که می‌توانید از فرش‌های پرزدار به همان رنگ بنفش استفاده کنید. ولی مشکل شما این است که در این مورد، رنگ‌هایی که می‌توانید استفاده کنید محدود هستند. این رنگ‌ها عبارتند از: سفید، بنفش و خاکستری. این رنگ‌ها باعث می‌شوند که فضای کوچک شما دنج به نظر برسد و نه تنگ.

رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها در استفاده از آن - توکامگ

جدا از داشتن دیوار های بنفش می توانید از سایه‌های روشن‌تر این رنگ در وسایل تزئینی و جانبی استفاده کنید. هم چنین می‌توانید از وسایل تزئینی با رنگ‌های خنثی همانند لامپ آویز، گلدان، میزها و با رنگ بنفش کم رنگ (lavender) استفاده کنید که ظاهر بنفشی که می‌خواهید داشته باشید را کمی ملایم می‌کند.

رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها در استفاده از آن - توکامگ

کودکان عاشق رنگ بنفش هستند و این یک مزیت بسیار بزرگ برای والدین است. بعضی از تحقیقات نشان دهنده این هستند که رنگ بنفش فعالیت مغز را تحریک می‌کند، که این می‌تواند برای مطالعه مفید باشد پس می‌توانید از این رنگ در اتاق مطالعه استفاده کنید.

دیزاین شیک اتاق خواب بنفش

دکوراسیون اتاق خواب لوکس بنفش

استفاده از کاغذ دیواری در انواع مختلف طرح ها و مناسب اتاق خواب نیز ابتکار جالبی برای طراحی اتاق خواب می باشد که استفاده از این ایده بسیار به صرفه و شیک می باشد و در دکوراسیون خانه های امروزی کاربرد زیادی پیدا کرده است. همچنین در طراحی اتاق خواب با تم رنگ بنفش می توانید یک قسمت از دیوار را رنگ بنفش زده و برای قسمتهای دیگر از رنگ های سفید و خاکستری استفاده کنید که این ترکیب زیبا موجب می شود اتاق خواب جلوه زیبایی پیدا کند.

دیزاین اتاق خواب بنفش

اتاق خواب بنفش دونفره با طراحی زیبا

دکوراسیون جالب اتاق خواب بنفش

چیدمان بنفش برای اتاق خواب دونفره

چیدمان اتاق خواب بنفش

چیدمان اتاق خواب با تم بنفش

دیزاین دیدنی اتاق خواب بنفش

ایده طراحی دکوراسیون امروزی

دکوراسیون اتاق خواب بنفش

رنگ بنفش اتاق خواب منزل

دیزاین متفاوت اتاق خواب بنفش

طراحی شیک و مدرن اتاق خواب دخترانه

چیدمان دیدنی اتاق خواب بنفش

چیدمان اتاق خواب با رنگ بنفش

 چیدمان شیک اتاق خواب بنفش

تخت خواب مدل سیندرلا برای اتاق خواب دخترانه

چیدمان جدید اتاق خواب بنفش

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به رنگ بنفش

دکوراسیون اتاق خواب بنفش

تم بنفش برای اتاق خواب منازل

طراحی اتاق خواب بنفش

دکوراسیون لوکس اتاق خواب منزل

چیدمان لوکس اتاق خواب بنفش

دکوراسیون منزل با رنگ بنفش

طراحی متفاوت اتاق خواب بنفش

چیدمان شیک و جذاب اتاق خواب

طراحی شیک اتاق خواب بنفش

دکوراسیون زیبای منزل با تم بنفش

طراحی جدید اتاق خواب بنفش

طرح جالب و مدرن اتاق خواب امروزی

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب بنفش

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب بنفش

این بخش از مجله آرگا را به معرفی انواعی متفاوت و شیک از دکوراسیون اتاق بنفش اختصاص دادیم. امیدواریم از تماشای تصاویر بالا لذت برده باشید و با توجه به مدلهای جذاب ارائه شده، ایده مناسب و دلخواه مورد نظر برای طراحی منحصر به فرد اتاق خواب خود را بدست آورده باشید.