طرز تهیه کیک اسفناج

کیک اسفناج از انواع کیک های خوشمزه است و شما می توانید این نوع کیک را به عنوان دسر در منزل بپزید. در طرز تهیه کیک اسفناج از شکر و بیکینگ پودر و وانیل و روغن و تخم مرغ و آرد و شیر و پوره اسفناج استفاده می شود.در پخت برخی از کیک ها از انواع سبزیجات و میوه ها استفاده می شود که این نوع کیک ها طعم و مزه بی نظیری دارند. کیک سیب و کیک هویج و کیک اسفناج از انواع کیک های خوش طعمی هستند که در دستور تهیه آن ها از میوه و سبزیجات تازه استفاده می شود در صورت تمایل شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان این نوع کیک ها را در منزل بپزید.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد آموزش و طرز تهیه کیک اسفناج یک کیک خوشمزه و متفاوت صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید

طرز تهیه کیک اسفناج

مواد لازم

  • شکر : یک پیمانه
  • بیکینگ پودر : دو قاشق چایخوری
  • وانیل : ۱/۸ قاشق چایخوری
  • روغن : نصف پیمانه
  • تخم مرغ : سه عدد
  • آرد : دو پیمانه
  • شیر : نصف پیمانه
  • پوره اسفناج : نصف پیمانه

طرز تهیه کیک اسفناج در منزل

برای پخت کیک اسفناج ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و با کمک همزن این مواد را هم بزنید تا یکدست شوند و به صورت کشدار درآیند. در مرحله بعدی دستور پخت کیک اسفناج به ترتیب روغن و پوره اسفناج و شیر را به مخلوط شکر و تخم مرغ بیفزایید.

روش پخت کیک اسفناج

بعد از اضافه کردن هر یک از این مواد مایه کیک را هم بزنید.

دستور تهیه کیک اسفناج
آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید و مخلوط آرد را به صورت آرام آرام به مایه کیک بیفزایید و هم بزنید تا مواد با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند.

اضافه کردن آرد به مایه کیک اسفناج
کف قالب متوسطی را چرب کنید سپس کاغذ روغنی را درون قالب پهن کنید و دوباره کف و اطراف قالب را چرب نمایید سپس مایه کیک را درون قالب بریزید و قالب را به مدت ۴۰ تا ۴۵ در طبقه وسطی فر قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده در فر را باز کنید و اگر سطح کیک طلایی رنگ شده بود قالب کیک را از درون فر بیرون آورید.

ریختن مایه کیک درون قالب کیک

بعد از گذشت ۵ دقیقه کیک را هم از درون قالب بیرون آورید و روی توری سیمی قرار دهید تا خنک شود سپس کیک اسفناج را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و این کیک خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید.

کیک اسفناج خوشمزه

کیک اسفناج

طرز تهیه پوره اسفناج

برای تهیه پوره اسفناج ۳۰۰ گرم اسفناج را بشویید و ساقه اسفناج ها را جدا کنید سپس درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و اسفناج ها را درون آب در حال جوش بریزید و بعد از گذشت ۵ دقیقه اسفناج ها را درون آبکش بریزید.

طرز تهیه پوره اسفناج

در مرحله بعدی طرز تهیه پوره اسفناج آب یخ را درون ظرفی مناسب بریزید سپس اسفناج های آبکش شده را در آب یخ ریخته و چند تکه یخ نیز به اسفناج ها اضافه کنید تا خنک شوند و دوباره اسفناج ها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن ها خارج شود سپس اسفناج ها را درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا اسفناج ها به صورت کامل پوره شوند و برای پخت کیک اسفناج آماده شوند.

پوره اسفناج روش تهیه کیک اسفناج و کیک اسفناج

در این مطلب با طرز تهیه کیک اسفناج آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این کیک خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اسفناجها را بخار پز کرده ( فقط برگ اسفناج بدون ساقه ) و چند دقیقه در آبکش بگذارید تا آب آن کامل برود و بعد در میکسر بریزید و خوب پوره کنید.
۲
روغن را با شکر هم بزنید و تخم مرغها را یکی یکی اضافه کرده با همزن بزنید. با آخرین تخم مرغ وانیل را اضافه کنید و برای ۱-۲ دقیقه دیگر هم بزنید.
۳
پوره اسفناج و شیر را اضافه کنید و با دور کند همزن خمب مخلوط کنید. همزن ر خاموش کرده و کنار بگذارید و آرد و بیکینگ پودر را بعد از دوبار الک کردن به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.
۴
مایه را در قالب چرب و آرد پاشی شده بریزید ( من کف قالب را کاغذ روغنی می اندازم ) و در فر ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه بپزید.
۵
بعد از پخت از قالب خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود سپس از ارتفاع به دو قسمت تقسیم کنید و لای آنرا کرم بمالید.
۶
طرز تهیه کرم لای کیک:
۷
آرد را با کره در حدی تف دهید تا بوی خامی آن گرفته شود سپس آرد ذرت و شیر و شکر و کره را به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا کمی غلیظ شود. در انتها وانیل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.
۸
بعد از سرد شدن با همزن بزنید تا کمی پوک شود ( اگر رژیم ندارید در این مرحله نصف پیمانه خامه هم اضافه کنید ).
۹
این کرم را لای کیک بمالید و برای دو تا سه ساعت بگذارید بماند.